- Udział w tego typu przedsięwzięciach to doskonała możliwość promowania bardzo dobrej jakości wyrobów pochodzących z polskich upraw - informuje Ewelina Staniszewska z firmy PRIMAVEGA Sp. z o.o., wielokrotnego laureata programu „Doceń polskie”. Ostatnia w tym roku certyfikacja żywności odbędzie się już 30 października w Sosnowcu. Patronat nad atestacjami „Doceń polskie” sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Mięsa, nabiał, pieczywo, przekąski, warzywa, alkohole, ryby, przetwory warzywne i owocowe, lody, oleje, soki, słodycze, produkty regionalne, sosy, czy specjały dla wegan - to tylko niektóre z szerokiej gamy polskich produktów spożywczych, które od 2011 roku, w trakcie certyfikacji mają okazję sprawdzać członkowie Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Już dziś warto zgłosić swoje specjały do oceny jury programu, któremu przewodniczy mistrz kuchni, Mirek Drewniak.
Laureaci programu korzystają z narzędzi promocyjnych!
Od lat polscy wytwórcy żywności zgłaszają swoje wyroby do udziału w audytach żywności. Jak sami wspominają, posiadanie certyfikatu programu to dla nich potwierdzenie wysokiej jakości specjałów ale także świadectwo słusznego kierunku działalności.
Firma PRIMAVEGA z siedzibą w miejscowości Wróblewo-Osiedle (gmina Naruszewo), wielokrotny laureat programu z proponowanych narzędzi promocyjnych korzysta regularnie. - Znak programu wykorzystujemy przede wszystkim na opakowaniach nagrodzonych produktów. Co więcej, informacje o zdobyciu godła zamieszczamy na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych. W trakcie spotkań branżowych także nie pomijamy tego aspektu. Jest to bowiem zwieńczenie naszego zaangażowania i ciężkiej pracy, po to by odbiorcy otrzymali produkty jak najlepszej jakości – dodaje Ewelina Staniszewska.
Firma PRIMAVEGA wie doskonale, że obecnie odbiorcy sektora spożywczego wykazują się wiedzą i chęcią otrzymania wyrobów najlepszej klasy. - Obserwujemy rynek, staramy się odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Współczesny konsument to konsument świadomy. Zwraca uwagę na pochodzenie produktów, polskość, lokalność. To zwiększa zaufanie konsumenta do samego produktu, jak i firmy, dlatego jak najbardziej warto ten aspekt podkreślać i brać udział w programie „Doceń polskie” - podsumowuje Ewelina Staniszewska, Specjalista ds. Marketingu i Komunikacji Grupy Producentów Warzyw PRIMAVEGA Sp. z o.o.
W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Rokitnianka w Szczekocinach. - Zdecydowaliśmy się ponownie przystąpić do oceny ponieważ mamy świadomość, że program „Doceń polskie” promuje polską żywność, która jest zdrowa,smaczna oraz bezpieczna. Otrzymanie certyfikatu to dla nas potwierdzenie, iż proponowane przez nas produkty utrzymują wysoką jakość, a nasza proca jest doceniana – mówi Krystyna Pisarska z OSM Rokitnianka.
- Współczesny konsument docenia produkty polskiego pochodzenia, uważa je za zdrowe i bezpieczne do spożycia. Wynika to z coraz większej świadomości konsumenckiej. W obliczu wielu niebezpieczeństw i afer związanych z zafałszowaniem żywności, wyróżnienie znakiem „Doceń polskie” pozwala na wskazanie produktów wysokiej jakości i bezpiecznych - dodaje Krystyna Pisarska informując jednocześnie, że godło programu „Doceń polskie” wpisane zostało w grafikę opakowań certyfikowanych produktów. Ponadto znak prezentowany jest na stronie internetowej, w sklepach firmowych i na tablicy informacyjnej w siedzibie zakładu.
Agencja PR, E-BOOK, konsultacje CZŻ, profesjonalne zdjęcia...
Wachlarz możliwości, jakie daje posiadanie certyfikatu „Doceń polskie” jest ogromny. To sprawdzone narzędzia promujące, jak i ułatwiające działalność polskich producentów żywności. Gotowe rozwiązania lubią wszyscy – to dzięki nim nie tylko oszczędzamy czas i energię, lecz zyskujemy pewność, że na pewno zrealizujemy cele, które sobie postawiliśmy! Twórcy programu „Doceń polskie” dostarczają laureatom tego przedsięwzięcia pakiet gotowych i sprawdzonych rozwiązań, obejmujących także współpracę z Agencją PR. Wystarczy po nie sięgnąć i skorzystać, by w ten sposób promować nagrodzone produkty i dbać o budowanie wizerunku marki czy firmy.
Agencja Public Relations przygotowuje: artykuły prasowe w których zawarte są informacje o rodzimych wytwórcach żywności wyróżnionych w ramach programu, materiały prasowe z wykorzystaniem przepisów kulinarnych nagrodzonych firm, notatki zamieszczane na blogu programu „Doceń polskie”, materiały dla laureatów programu, publikacje w kwartalniku Doceń Dobre Wiadomości, opisy akcji z udziałem wyróżnionego produktu, przepisy z wykorzystaniem nagrodzonego specjału, informacje na stronę www i fanpage programu, relacje fotograficzne i pisemne z audytów żywności itp.
W ramach programu producenci mają także możliwość skorzystania z konsultacji specjalisty z Centrum Znakowania Żywności. Wytwórcy, których wyroby honorowane są znakiem jakości otrzymują również informację zwrotną na temat poprawności treści zawartych na etykiecie. Z kolei możliwość zamieszczenia potraw w specjalnej, elektronicznej książce kulinarnej to doskonały sposób na promocję swoich produktów. Jak więc skorzystać z E-BOOKA? Wystarczy przesłać do organizatorów programu przepis, logo firmy oraz zdjęcie (w dużej rozdzielczości) gotowego dania. Jak powszechnie wiadomo, obrazy to obecnie najprostszy środek przekazu. Profesjonalne zdjęcia to z kolei dowód wysokiej jakości proponowanych usług, jak i zaangażowania wytwórców. Packshooty - bo o nich mowa - otrzymują laureaci programu. Fotografie są wykonywane na białym tle; stanowią zatem uniwersalny materiał, który można zamieścić na stronie internetowej, w ulotce, czy mediach społecznościowych.
Aby zgłosić swoje specjały do oceny Loży Ekspertów wystarczy zajrzeć na stronę internetową www.docenpolskie.pl i odwiedzić zakładkę: „Program”. To tam dostępne są materiały do pobrania dla kandydatów.
* * *
Autor tekstu: Magdalena Matusik /Adventure Media
Zdjęcia: program „Doceń polskie”
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wyroby-polskich-producentow-zywnosci-pojawia-sie-w-sosnowcu